چه سازمان هایی برای دادن نامه حمایتی، مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هستند؟

در این لیست سه گروه اصلی به نام های VC یا Venture Capitalist یا همان سرمایه گذار خطرپذیر ، انجل Angel یا همان افراد سرمایه گذار، و انکوباتور Incubator یا پرورش دهنده وجود دارد. نکته کلیدی که باید برای هر کدام بدانید:
1- در صورتی که از VC ها نامه حمایتی دریافت کنید، باید آنها قبول کنند که حداقل دویست هزار دلار در فعالیت شما سرمایه گذاری کنند. در صورتی که کار شما را خیلی خیلی قبول داشته باشند (مثلا محصولی دارید که گردش مالی خیلی بالایی ایجاد کرده است)، مقداری از سهام شما را می گیرند و تعهد می دهند این دویست هزار دلار را برای شما سرمایه گذاری کنند که البته آنها عموما به شما پول نمی دهند بلکه مثلا فضای کار به همراه خدمات وکیل و حسابدار و احتمالا هزینه بازاریابی و تبلیغات و مانند آن به شما می دهند. این روش برای استارتاپ های ایرانی خیلی سخت است و توصیه می شود خیلی برای گرفتن نامه از آنها وقت نگذارید. البته برخی هم می گویند که یک نرم افزار یا محصولی را دارند و شما می توانید 10% سهام آن نرم افزار را بخرید به قیمتی مثلا 100هزاردلار و بعد عضو تیم پنج نفری شوید برای مهاجرت به کانادا. به هر حال اینکه خود VC ها چنین پیشنهادهایی را انجام بدهند، جرم است و بنابراین از لحاظ قانونی ممکن است این جرم را مرتکب شوند که مثلا از یک تیم، چند صد هزار دلار بگیرند تا ادعا کنند دویست هزار دلار سرمایه گذاری کرده اند در آن استارتاپ و نامه حمایتی بدهند (واضحا در این جرم، مشارکت نکنید!)
2- انجل ها هم دقیقا مثل VC ها هستند و فقط به جای دویست هزار باید حداقل هفتادوپنج هزار دلار در فعالیت شما سرمایه گذاری کنند. بقیه موارد مشابه است.
3- در صورتی که از انکوباتورها نامه حمایتی دریافت کنید، برخی از آنها هیچ سهامی از استارتاپ شما نمی گیرند و برخی تا حدود ده درصد سهام می گیرند. اکثر آنها هزینه هایی به عنوان هزینه های فضا و مربی و مانند آن از شما می گیرند که این هزینه ها به شدت متفاوت است. اصولا بهترین روشی که برای استارتاپ های ایرانی می توان اقدام کرد، همین روش است.
لیست کامل و رسمی از این سازمان ها در آدرس زیر وجود دارد:
https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/immigrate-canada/start-visa/designated-organizations.html

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *